Πρόγραμμα  Αγωγής Υγείας -Κάπνισμα -  Αθλητισμός

 

Κατά τη σχολική χρονιά  2001-02 εκπονήσαμε πρόγραμμα  Αγωγής Υγείας με θέμα "Κάπνισμα -Αθλητισμός "

    Αυτό που μας ώθησε να κάνουμε αυτή την επιλογή ήταν η διαπίστωση ότι και  μικρότερες  ηλικίες ατόμων μυούνται σ' αυτή την κακή και βλαβερή συνήθεια .Γενικότερα ο σκοπός του προγράμματος ήταν να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση τους  ,ώστε να χρησιμοποιούν θετική στάση ζωής που θα τα αποτρέψει να καταφύγουν σε αρνητικές συμπεριφορές στο μέλλον .

 

Μέσα από τις μεθόδους προσέγγισης που χρησιμοποιήθηκαν καταφέραμε να κάνουμε γνωστό στην ομάδα το πρόβλημα του καπνίσματος και της συνέπειες του τόσο σε προσωπικό όσο και κοινωνικό επίπεδο .

Απαγορεύεται  το κάπνισμα

  Πετύχαμε  τη συνεργασία ,τη ζεστασιά ,την εμπιστοσύνη ,την αξιοπιστία ,τη διασκέδαση και γενικά την κατάθεση ψυχής .

      Χρησιμοποιήθηκαν αρκετές μέθοδοι προσέγγισης, όπως δραματοποίηση, roleplaying ,ερωτηματολόγια, διαλέξεις,  βιωματικές ασκήσεις, προβολές, διαφήμιση, συζήτηση, ζωγραφική, κολάζ, δημιουργία ομάδων.

 

      Ξεκινήσαμε με ασκήσεις αυτογνωσίας, επικοινωνίας  και αυτοεκτίμησης, προσπαθώντας και θέλοντας να διδάξουμε στα παιδιά, να ψάχνουν τον εαυτό τους και τον εξωτερικό τους κόσμο, αλλά και να  μπορούν να καταθέτουν την άποψή τους χωρίς να φοβούνται.

 

     Τους ετέθη το ερώτημα «Πώς αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που τους προκύπτουν;», «Ποιες άμυνες προβάλλει ο καθένας ξεχωριστά για να ξεπεράσει το πρόβλημα του;».

 

     Τους δόθηκε ο τροχός του ΠΩΣ ,ΤΙ, ΠΟΙΕΣ για να συμπληρώσουν. Ο σκοπός της άσκησης ήταν να εξετάσουμε ποιες άμυνες προβάλλουν τα παιδιά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους, πράγμα που δείχνει τη προσωπικότητα και το χαρακτήρα του καθενός ξεχωριστά.

         Τους δόθηκαν διερευνητικά  ερωτηματολόγια για να δούμε τι γνωρίζουν για τον καπνό, τις συνέπειες του στην υγεία τους, αν καπνίζουν άτομα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος και κατά πόσο αυτό τους επηρεάζει θετικά ή αρνητικά. Σ’ ένα ερωτηματολόγιο , τα παιδιά ανέλαβαν να ρωτήσουν άτομα του οικογενειακού- κοινωνικού τους περιβάλλοντος και της μαθητικής κοινότητας και στη συνέχεια επεξεργάστηκαν και εξήγαγαν τα σχετικά αποτελέσματα.

Στο  λιμενοβραχίονα στο  λιμάνι του Ηρακλείου

 Ετέθη άσκηση-ερωτηματολόγιο  με θέμα «Συνδυασμός άσκησης-καπνίσματος», κατά την οποία τα παιδιά αφού χωρίστηκαν σε ομάδες ανέλαβαν να θέσουν ερωτήματα σε αθλούμενους στον λιμενοβραχίονα Κούλε-Ηρακλείου .

Και σ’ αυτή την άσκηση δούλεψαν ευχάριστα και εξήγαγαν τα αποτελέσματα τα οποία συζητήθηκαν στην ομάδα και δημοσιεύτηκαν στο τοπικό τύπο.

 

        Έγινε προβολή βιντεοταινίας με θέμα την διαφήμιση, άμεση και έμμεση και την επίδρασή τους στο κάπνισμα, αλλά και τα συμφέροντα που εξυπηρετούνται μέσα από αυτή.

 

            Προσκλήθηκε ο κ. Δετοράκης, πρόεδρος της Αντικαρκινικής εταιρείας στο Ηράκλειο, ο οποίος συζήτησε με τους μαθητές της Γ΄ τάξης και απάντησε σε ερωτήματα και απορίες τους.

 Προβλήθηκε βιντεοταινία σχετική με το κάπνισμα και τον αθλητισμό, για να τονιστεί η σημασία της άσκησης στη ζωή μας ,αλλά και οι  βλαβερές συνέπειες του καπνού στην υγεία των καπνιστών και κυρίως των παθητικών καπνιστών.

     Ακόμα τμήματα των μαθητών του σχολείου συμμετείχαν σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Αντικαρκινικής Εταιρείας με θέμα «Τάξεις χωρίς Κάπνισμα» με βοηθούς ,συντονιστές τους μαθητές της ομάδας.

Βιωματικές ασκήσεις στην αυλή του σχολείου

Με προβολές σχετικές με τον αθλητισμό, την άσκηση και βιωματικές ασκήσεις στην αυλή του σχολείου (Μπάσκετ-Βόλλευ) και ερωτηματολόγια, τονίστηκε και έγινε συνείδηση στα παιδιά ,ότι  η άσκηση μακραίνει τη ζωή ενώ το κάπνισμα τη σκοτώνει.

Επίσης έμαθαν να μετράνε την καρδιακή συχνότητα μετά από έντονη άσκηση και μετά από ηρεμία.

 

           Με εργασίες που ανατέθηκαν στα παιδιά, έγινε συλλογή στοιχείων και δημιουργήθηκαν αφίσες, κολάζ, αντιδιαφήμιση τα οποία εκτέθηκαν στο σχολείο και στο Αίθριο της Λότζιας του Δήμου Ηρακλείου για ενημέρωση και παρότρυνση άλλων μαθητών ,πολιτών στην υιοθέτηση θετικών στάσεων όσον αφορά τον αθλητισμό χωρίς κάπνισμα.

 Ακόμα δόθηκε ερωτηματολόγιο στους καθηγητές του σχολείου μας.

 

 

Στη λίμνη Πλαστήρα

Μαζί με άλλες ομάδες από το σχολείο διοργανώσαμε εκδρομή στην Καλαμπάκα –Μετέωρα-Λίμνη Πλαστήρα

Η ομάδα έκανε αρκετές δημοσιεύσει στον τοπικό τύπο.

 

Ολοκληρώνοντας, ζητήθηκε από τους μαθητές να κάνουν τη δική τους αξιολόγηση  στο πρόγραμμα. Η ικανοποίηση για μας ,τις υπεύθυνες καθηγήτριες ,ήταν μεγάλη όταν διαπιστώσαμε ότι αυτό το οποίο επιδιώκαμε από την αρχή το πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό.

 

Πετύχαμε την συνεργασία , την ζεστασιά ,την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία, την διασκέδαση και γενικά την κατάθεση ψυχής. Καταφέραμε να εντάξουμε στην ομάδα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, όχι  καλούς μαθητές, οι οποίοι στην πορεία είχαν μια θετική εξέλιξη.

 

  Όσον αφορά το αν καπνίσουν οι μαθητές της ομάδας στο μέλλον ,πιστεύουμε  ότι εμείς ρίξαμε το σπόρο ο οποίος τη συγκεκριμένη στιγμή θα βλαστήσει και θα δώσει τους καρπούς που πρέπει

 

Τα παιδιά που συμμετείχαν στην ομάδα είναι :

 

  1. ΖΕΡΒΑΚΗ    ΜΑΡΙΑ
  2. ΖΟΥΡΑΡΑΚΗ    ΜΑΡΙΑ
  3. ΖΕΡΒΑ    ΔΗΜΗΤΡΑ
  4. ΣΥΡΙΓΩΝΑΚΗ     ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ
  5. ΚΑΔΙΑΝΑΚΗΣ    ΙΟΡΔΑΝΗΣ
  6. ΚΑΡΕΦΥΛΑΚΗ   ΒΙΡΓΙΝΙΑ
  7. ΜΙΧΑΛΑΚΗ     ΙΩΝΝΑ
  8. ΠΑΤΟΥΧΑΚΗ   ΜΑΡΙΑ
  9. ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ   ΛΟΥΚΙΑ
  10. ΚΟΖΗ    ΕΛΕΑΝΝΑ
  11. ΔΟΜΟΣΙΔΗΣ    ΘΟΔΩΡΗΣ
  12. ΚΟΥΤΣΑΚΗ   ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
  13. ΚΙΟΣΤΕΡΑΚΗ    ΕΜΜΑΝ.
  1. ΜΠΕΝΕΤΟΥ   ΔΕΣΠΟΙΝΑ
  2. ΚΟΝΤΑΞΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  3. ΧΑΤΖΗΛΟΥΚΑΣ   ΛΟΥΚΑΣ
  4. ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗ   ΣΤΕΛΛΑ
  5. ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  6. ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  7. ΓΚΑΙΔΑΤΖΗΣ    ΕΜΜ
  8. ΚΑΔΙΑΝΑΚΗΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  9. ΒΙΤΩΡΟΣ    ΔΗΜΗΤΡΗΣ
  10. ΑΛΕΞΑΚΗΣ    ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  11. ΝΤΑΝΤΟΥΔΗΣ    ΧΡΗΣΤΟΣ
  12. ΠΟΛΑΚΗΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  13. ΠΟΡΤΑΛΑΚΗ    ΜΑΡΙΑ

 

Υπεύθυνοι καθηγητές :Νικολάου Δήμητρα -Νεονάκη Δήμητρα

 

Επάνω ] [ Αγωγή υγείας ] SEMEP ] Βιώσιμες Πόλεις ] Ήπιες Μορφές ενέργειας ] Ηράκλειο-Ολυμπιακή Πόλη ] Η Γειτονιά του σχολείου μας ] Επιχειρήσεις και οικονομία ]