Στα πλαίσια των καινοτόμων δράσεων που πραγματοποιούνται στα σχολεία ,μια ομάδα μαθητών και καθηγητών του σχολείου μας αποφασίσαμε να δουλέψουμε το σχολικό έτος 2008-2009 στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με κάποιο θέμα που να μας ενδιαφέρει ,να μπορούμε να συμβάλουμε και εμείς με τον τρόπο μας σαν μαθητές και σαν ομάδα.

Έτσι επιλέξαμε το ΝΕΡΟ, το πολύτιμο αυτό αγαθό που οι καθημερινές μας πράξεις και η συμπεριφορά δηλώνουν ότι δεν το εκτιμάμε ιδιαίτερα. Εμείς οι νέοι να  εμπλακούμε και να δράσουμε –ατομικά και συλλογικά- με κρίση και προβληματισμό στην ίδια τη διαχείριση, χρήση και προστασία του νερού.

  Συγχρόνως θέλαμε να το συνδέσουμε και να το συγκρίνουμε και με άλλες περιοχές κοντινές σε μας και φιλικές.

  Ο τίτλος που δώσαμε στο πρόγραμμα ήταν «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ-ΑΠΟ ΤΟΝ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗ ΣΤΟ ΤΡΟΟΔΟΣ»

Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε γενικά με το νερό θελήσαμε να συγκρίνουμε την στάση ζωής και την υδατική συμπεριφορά δύο νησιών. Επιλέξαμε την Κύπρο με το κριτήριο ότι είναι και τα δύο νησιά της Μεσογείου με ιδιαίτερα στενούς δεσμούς αφενός και αφετέρου και τα δύο αντιμετωπίζουν προβλήματα νερού και ιδιαίτερα η Κύπρος.

 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

 

 

   Θέσαμε κάποιους στόχους με τις πρώτες μας συναντήσεις και δεσμευτήκαμε να προσπαθήσουμε να τους πραγματοποιήσουμε

ΟΙ στόχοι μας λοιπόν ήταν:

 

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

                                                                  

Ξεκινήσαμε με κέφι και διάθεση για να φτάσουμε τους στόχους μας.

Μέσα από τις ποικίλες  δραστηριότητες που αναπτύξαμε ενημερωθήκαμε, δημιουργήσαμε , βγάλαμε συμπεράσματα ,προτείναμε λύσεις αξιολογήσαμε το πρόγραμμα και είδαμε τα θετικά και τα αρνητικά.

 

      Ας δούμε τώρα τις δραστηριότητες:

 

1

Χωριστήκαμε σε ομάδες ,με ένα μαθητή συντονιστή και κάθε ομάδα επέλεξε ένα θέμα με το οποίο  ασχολήθηκε ,το επεξεργάστηκε  μάζεψε πληροφορίες και το παρουσίασε στις υπόλοιπες ομάδες .

Τα θέματα ήταν:

 

2

Δημιουργήσαμε το Αλφαβητάριο του ΝΕΡΟΥ . Κάθε γράμμα  της αλφαβήτας και από ένα μήνυμα. Το μοιράσαμε στους μαθητές του σχολείου και στους καθηγητές.

  Δέστε  το Αλφαβητάριο του ΝΕΡΟΥ

3

Επισκεφτήκαμε στην Φόδελε το ποτάμι ,όπου  με την Βοήθεια της κ. Βορεάδη Κατερίνας κάναμε ασκήσεις πεδίου για να δούμε την καθαρότητα, την θερμοκρασία , το Ph του νερού , αλλά και την παρέμβαση του ανθρώπου σε αυτό.

 

4

Επίσης επισκεφτήκαμε τον Αλμυρό ποταμό όπου εκεί ασχοληθήκαμε με τον υδροβιότοπο ,τα φυτά ,τα πουλιά αλλά και την  παρέμβαση του ανθρώπου. Αφού παρατηρήσαμε  τον περιβάλλοντα χώρο μπορέσαμε να συγκρίνουμε πολύ εύκολα τα δύο ποτάμια και να διαπιστώσουμε τον ευτροφισμό που παρουσιάζει το ποτάμι του Αλμυρού πράγμα που δείχνει έντονη την ανθρώπινη παρέμβαση στην περιοχή.

5

Ακόμα πήγαμε στην μονάδα αφαλάτωσης του Δήμου Γαζίου ,όπου ειδικός μας ενημέρωσε με λεπτομέρειες για την λειτουργία της μονάδας ,το κόστος ,την παραγωγή κ.λ.π.

6

Είχαμε ενημέρωση από υπεύθυνο του δήμου Ηρακλείου κ. Κουμάκη Χημικό για την ύδρευση  ,για τα προβλήματα του νερού στην πόλη μας και του εκφράσαμε τις απορίες ,τα παράπονα μας αλλά και τους προβληματισμούς μας

7

Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη –συζήτηση  ο κος Παραγκαμιάν, βιολόγος υπεύθυνος της WWF στο Ηράκλειο παρουσίασε τους υγροβιότοπους της Ελλάδας και ειδικότερα της Κρήτης .Αναφέρθηκε στον υγροβιότοπο του Αλμυρού και στην υπέρμετρη ανθρώπινη παρεμβατικότητα που παρατηρείται στην περιοχή και τόνισε πως χρειάζεται να παρθούν πρωτοβουλίες από ευαισθητοποιημένους πολίτες προκειμένου ληφθούν μέτρα προστασίας του υγροβιότοπου ο οποίος κινδυνεύει να εξαφανιστεί και μαζί σπάνια χλωρίδα και πανίδα.

8

Συνδέοντας το πρόγραμμα μας με τον Ψηλορείτη και το βουνό Τρόοδος ταξιδέψαμε στην Κύπρο ,το νησί της Αφροδίτης μετά από πρόσκληση του Περιβαλλοντικού Κέντρου Πεδουλά.

Εδώ  ήρθαμε αντιμέτωποι με την ζωντανή ιστορία και το πρόβλημα της Κύπρου.

Επισκεφτήκαμε τις ελεύθερες πόλεις του νησιού και γνωρίσαμε την σύγχρονη αλλά και την αρχαία ιστορία του, την κουλτούρα και την καθημερινότητα των ανθρώπων.  

Στο δάσος του Τροόδους εργαστήκαμε σε ομάδες ,μυρίσαμε  άρωμα, πήραμε χρώματα και γνωρίσαμε τα πεύκα που φυτρώνουν μέσα σ αυτό. Οι υπεύθυνοι μας του ΚΠΕ Πεδουλάμας  ενημέρωσαν ,μας έμαθαν , μας έδειξαν ,αρκετά πράγματα για το δάσος.(Μετρήσεις ,συλλογή φυτών ,μικροοργανισμών κ.λ.π.)

 Η εκπαιδευτική εκδρομή  στην Κύπρο ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στον ποταμό Διαρίζο όπου με συντονιστές καθηγητές από το ΚΠΕ Πεδουλά, δουλέψαμε  σε πεδίο εργασίας(θερμοκρασία,ροή,ph νερού κ.λ.π.).Διαπιστώσαμε επιπλέον ότι στην Κύπρο καμία σταγόνα νερό δε χύνεται στη θάλασσα και αυτό γιατί, κατασκευάζονται φράγματα για τη συλλογή των ποτάμιων υδάτων.

Από την εκδρομή στην Κύπρο είναι οι παρακάτω φωτογραφίες,τις οποίες μπορείτε να δείτε σε μεγένθυση κάνοντας κλικ πάνω τους.

01.jpg

02.jpg

03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg
10.jpg 11.jpg 12.jpg
13.jpg

14.jpg

 
 
9

Με θέμα το νερό συλλέξαμε:

10

Μια άλλη δραστηριότητα της ομάδας μας

Η ομάδα μας οργάνωσε ,συμμετείχε και παρότρυνε τους μαθητές του σχολείου μας για ανακύκλωση με την τοποθέτηση ειδικών  κάδων , μέσα στο σχολείο.

Συμμετείχαμε στην ανακύκλωση μπαταριών «ΑΦΗΣ»

Μια άλλη δραστηριότητα της ομάδας μας

Η ομάδα μας οργάνωσε ,συμμετείχε και παρότρυνε τους μαθητές του σχολείου μας για ανακύκλωση με την τοποθέτηση ειδικών  κάδων , μέσα στο σχολείο.

Συμμετείχαμε στην ανακύκλωση μπαταριών «ΑΦΗΣ»

11

 Δημιουργήσαμε πίνακα ανακοινώσεων στο  σχολείο όπου ενημερώναμε μαθητές –καθηγητές και γονείς

12

Με το πρόγραμμα μας αυτό συμμετείχαμε :

Α. ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΛΙΜΝΩΝ ΤΟΥ ΚΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 

Β.ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

Γ.ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ¨ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» ΤΗΣ Ελληνικής εταιρείας για την Προστασία της Φύσης ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΝΕΡΟ.

13

Στις συναντήσεις της ομάδας που γινόταν κάθε Παρασκευή μετά από μια κουραστική βδομάδα για μας ήταν ΧΑΡΑ-ΠΑΙΓΝΙΔΙ –ΕΚΦΡΑΣΗ-ΓΝΩΣΗ και πολλά άλλα.

ΣΥΖΗΤΟΥΣΑΜΕ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ-ΜΑΘΑΙΝΑΜΕ-

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΑΜΕ-ΧΑΛΑΡΩΝΑΜΕ.

ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΣΤΕ.

ΑΚΟΥΓΑΜΕ.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΑΜΕ.

ΕΚΘΕΣΑΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΣ.

    ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΑΜΕ. ΦΩΤΟ

Από τις  συναντήσεις αυτές είναι οι παρακάτω φωτογραφίες,τις οποίες μπορείτε να δείτε σε μεγένθυση κάνοντας κλικ πάνω τους.

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg
10.jpg 11.jpg 12.jpg
13.jpg 14.jpg  
14

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες συμμετείχαν σε σεμινάριο του ΚΠΕ Καστοριάς με θέμα τις Λίμνες και ειδικότερα τα πουλιά.

Από το  σεμινάριο  αυτό είναι οι παρακάτω φωτογραφίες,τις οποίες μπορείτε να δείτε σε μεγένθυση κάνοντας κλικ πάνω τους.

01.jpg 02.jpg
03.jpg 04.jpg
15

 ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΦΥΤΟΛΟΓΙΟ με ενδημικά φυτά της     ΚΡΗΤΗΣ και της ΚΥΠΡΟΥ.

16

Τα Χριστούγεννα κατασκευάσαμε κάρτες για μας και τους φίλους μας. Αλλά και ημερολόγια με κουτάλες.

17
Συμμετείχαμε στην παρουσίαση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  του Νομού Ηρακλείου με  POWER POINT και ανάρτηση POSTER στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου.

18

Δημοσιεύσαμε στον τοπικό τύπο το πρόγραμμα μας και ενημερώσαμε την τοπική κοινωνία.

19

               ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Μετά από την αξιολόγηση του προγράμματος από εμάς τους μαθητές βγάλαμε  τα εξής συμπεράσματα :

Με την υλοποίηση του προγράμματός μας πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι στόχοι που είχαν καθοριστεί με την έναρξη του προγράμματος

Αποκτήσαμε γνώσεις για….

Α) τις φυσικοχημικές ιδιότητες του νερού

β)Το τρόπο δημιουργίας του νερού στη γη

γ)Το κύκλο του νερού

δ)Το ρόλο του νερού στις ανθρώπινες κοινωνίες

ε) Συνειδητοποιήσαμε τη σπουδαιότητα του νερού για τη φύση και τον άνθρωπο καθώς και τον ιστορικό – πολιτισμικό του χαρακτήρα.

ζ)  Συνειδητοποιήσαμε την εξαιρετική σημασία του νερού ως φυσικού πόρου και ότι τα υδάτινα αποθέματα δεν είναι ανεξάντλητα

η) Αποκτήσαμε  ευαισθησία για υδατοοικονομία και προστασία του υγρότοπου..

Θ)Αναπτύξαμε κλίμα φιλίας ,συνεργασίας και εποικοδομητικής συζήτησης μέσα στην ομάδα μεταξύ μας αλλά και με τους καθηγητές.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

bulb_hr.gif

 

Η ομάδα μας  με υπεύθυνες καθηγήτριας την κ. Νεονάκη και την Κ.Νικολάου

ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

1 Βαλαβάνη Αναστασία Α2 27 Παττακός Κων/νος  Α6
2 Βενέρη Στέλλα 28 Χατζακη Αναστασία  
3 Βαρδάκης Κων/νος 29 Ψιμόπουλος Ιάσων  
4 Βελιδάκης Νικόλαος 30 .Χοκστινς Γιαριν       
5 Βασιλάκη Χριστίνα 31 Παρασύρης Κων/νος    
6 Βαρδάκης Στέφανος 32 Σαμπροβαλάκης Μάνος   
7 Ματσούκα Αλεξάνδρα  Β2 33 Ψαρουδάκη  Δέσποινα  
8 Καγιαυτάκη Ασπασία 34 Φανιουδάκη  Ελένη   
9 Μαρκάκη Ηλιάνα 35 Τουγλη  Ειρήνη
10 Καλιγιαννάκη Σοφία 36 Νικολιδάκης Ανέστης
11 Μουντράκης Αδάμ 37 Ανυφαντάκη Κάλλια  Β1
12 Μουστάκας Τάσος 38 Ατζολετάκη Κων/να
13 Μαγουλάς Τάσος 39 Ατζολετάκη Εύα
14 Παπαδάκη Ειρήνη 40 Αναστασάκης Μιχαηλ
15 Τσιμινικάκη Κων/να  Β5 41 Αποδουλιανάκη Αθηνά
16 Σανταμούρη Πόπη 42 Κανάκη Μαρία
17 Σιδηροπούλου Έλενα 43 Κωνσταντινίδη Στ.Α2
18 Σωπασής Μιχάλης 44 Κοτζάμπαση Δανάη
19 Χρήστου  Μάνος 45 Καλέμπουμπα  Δήμητρα
20 Στασινού Σαβίνα  46 Καλογρίδη Εύη
21 Νικηφορίδη Αγγελική Β2 47 Σταματάκη Μαρίνα
22 Προεστάκη Ευαγγελία 48 Χαραλαμπάκη Ευτυχία
23 Λάμπρου Μαριάννα 49 Eυαγγελινός Ρικάρντο
24 Πουπάκη Ιωάννα 50 Κρασανάκη Έλλη
25 Παντερμαράκη Παρασκευή 51 Δρακάκη  Αγγελική
26 Παυλάκη Έλλη

 

Ευχαριστούμε πολύ όσους μας βοήθησαν στην υλοποίηση του προγράμματός μας

 

Κεντρική σελίδα