1
|
Χωριστήκαμε σε ομάδες ,με ένα μαθητή συντονιστή και κάθε ομάδα
επέλεξε ένα θέμα με το οποίο ασχολήθηκε
,το επεξεργάστηκε μάζεψε πληροφορίες και
το παρουσίασε στις υπόλοιπες ομάδες .
Τα θέματα ήταν:

|
2
|
Δημιουργήσαμε το Αλφαβητάριο του ΝΕΡΟΥ . Κάθε γράμμα της αλφαβήτας και από ένα μήνυμα. Το
μοιράσαμε στους μαθητές του σχολείου και στους καθηγητές.
Δέστε το Αλφαβητάριο του ΝΕΡΟΥ
|
3
|
Επισκεφτήκαμε στην Φόδελε το ποτάμι ,όπου με την Βοήθεια της κ. Βορεάδη Κατερίνας
κάναμε ασκήσεις πεδίου για να δούμε την καθαρότητα, την θερμοκρασία , το Ph του νερού
, αλλά και την παρέμβαση του ανθρώπου σε αυτό.
|

|

|

|
|
4
|
Επίσης επισκεφτήκαμε τον Αλμυρό ποταμό όπου εκεί ασχοληθήκαμε με
τον υδροβιότοπο ,τα φυτά ,τα πουλιά αλλά και την παρέμβαση του ανθρώπου. Αφού παρατηρήσαμε τον περιβάλλοντα χώρο μπορέσαμε να
συγκρίνουμε πολύ εύκολα τα δύο ποτάμια και να διαπιστώσουμε τον ευτροφισμό που
παρουσιάζει το ποτάμι του Αλμυρού πράγμα που δείχνει έντονη την ανθρώπινη
παρέμβαση στην περιοχή.
|

|

|

|
|
5
|
Ακόμα πήγαμε στην μονάδα αφαλάτωσης του Δήμου Γαζίου ,όπου ειδικός
μας ενημέρωσε με λεπτομέρειες για την λειτουργία της μονάδας ,το κόστος ,την
παραγωγή κ.λ.π.
|

|

|
|
6
|
Είχαμε ενημέρωση από υπεύθυνο του δήμου Ηρακλείου κ. Κουμάκη
Χημικό για την ύδρευση ,για τα
προβλήματα του νερού στην πόλη μας και του εκφράσαμε τις απορίες ,τα παράπονα
μας αλλά και τους προβληματισμούς μας
|

|
|
7
|
Σε μια
πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη –συζήτηση ο
κος Παραγκαμιάν, βιολόγος υπεύθυνος της WWF στο Ηράκλειο παρουσίασε τους υγροβιότοπους της Ελλάδας και
ειδικότερα της Κρήτης .Αναφέρθηκε στον υγροβιότοπο του Αλμυρού και στην
υπέρμετρη ανθρώπινη παρεμβατικότητα που παρατηρείται στην περιοχή και τόνισε
πως χρειάζεται να παρθούν πρωτοβουλίες από ευαισθητοποιημένους πολίτες
προκειμένου ληφθούν μέτρα προστασίας του υγροβιότοπου ο οποίος κινδυνεύει να
εξαφανιστεί και μαζί σπάνια χλωρίδα και πανίδα.
|

|

|
|
8 |
Συνδέοντας το πρόγραμμα μας με τον Ψηλορείτη και το βουνό Τρόοδος ταξιδέψαμε στην Κύπρο ,το νησί της Αφροδίτης μετά από πρόσκληση του Περιβαλλοντικού Κέντρου Πεδουλά.
Εδώ ήρθαμε αντιμέτωποι με την ζωντανή ιστορία και το πρόβλημα της Κύπρου.
Επισκεφτήκαμε τις ελεύθερες πόλεις του νησιού και γνωρίσαμε την σύγχρονη αλλά και την αρχαία ιστορία του, την κουλτούρα και την καθημερινότητα των ανθρώπων.
Στο δάσος του Τροόδους εργαστήκαμε σε ομάδες ,μυρίσαμε άρωμα, πήραμε χρώματα και γνωρίσαμε τα πεύκα που φυτρώνουν μέσα σ αυτό. Οι υπεύθυνοι μας του ΚΠΕ Πεδουλάμας ενημέρωσαν ,μας έμαθαν , μας έδειξαν ,αρκετά πράγματα για το δάσος.(Μετρήσεις ,συλλογή φυτών ,μικροοργανισμών κ.λ.π.)
Η εκπαιδευτική εκδρομή στην Κύπρο ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στον ποταμό Διαρίζο όπου με συντονιστές καθηγητές από το ΚΠΕ Πεδουλά, δουλέψαμε σε πεδίο εργασίας(θερμοκρασία,ροή,ph νερού κ.λ.π.).Διαπιστώσαμε επιπλέον ότι στην Κύπρο καμία σταγόνα νερό δε χύνεται στη θάλασσα και αυτό γιατί, κατασκευάζονται φράγματα για τη συλλογή των ποτάμιων υδάτων.
Από την εκδρομή στην Κύπρο είναι οι παρακάτω φωτογραφίες,τις οποίες μπορείτε να δείτε σε μεγένθυση κάνοντας κλικ πάνω τους.
|
|
|
|
9 |
Με θέμα το νερό συλλέξαμε:

|
10 |
Μια άλλη δραστηριότητα της ομάδας
μας
Η ομάδα μας οργάνωσε ,συμμετείχε
και παρότρυνε τους μαθητές του σχολείου μας για ανακύκλωση με την τοποθέτηση
ειδικών κάδων , μέσα στο σχολείο.
Συμμετείχαμε στην ανακύκλωση μπαταριών «ΑΦΗΣ»
Μια άλλη δραστηριότητα της ομάδας
μας
Η ομάδα μας οργάνωσε ,συμμετείχε
και παρότρυνε τους μαθητές του σχολείου μας για ανακύκλωση με την τοποθέτηση
ειδικών κάδων , μέσα στο σχολείο.
Συμμετείχαμε στην ανακύκλωση μπαταριών «ΑΦΗΣ»
|

|

|

|
 |
|
11 |
Δημιουργήσαμε πίνακα
ανακοινώσεων στο σχολείο όπου
ενημερώναμε μαθητές –καθηγητές και γονείς

|
12 |
Με το πρόγραμμα μας αυτό
συμμετείχαμε :
|
Α. ΣΤΟ
ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΛΙΜΝΩΝ ΤΟΥ ΚΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
|
Β.ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
|
Γ.ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ¨ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ» ΤΗΣ Ελληνικής εταιρείας για την Προστασία της Φύσης ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΝΕΡΟ.

|
|
13 |
Στις συναντήσεις της ομάδας που
γινόταν κάθε Παρασκευή μετά από μια κουραστική βδομάδα για μας ήταν ΧΑΡΑ-ΠΑΙΓΝΙΔΙ
–ΕΚΦΡΑΣΗ-ΓΝΩΣΗ και πολλά άλλα.
ΣΥΖΗΤΟΥΣΑΜΕ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ-ΜΑΘΑΙΝΑΜΕ-
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΑΜΕ-ΧΑΛΑΡΩΝΑΜΕ.
ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΣΤΕ.
ΑΚΟΥΓΑΜΕ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΑΜΕ.
ΕΚΘΕΣΑΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΣ.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΑΜΕ. ΦΩΤΟ
Από τις συναντήσεις αυτές είναι οι παρακάτω φωτογραφίες,τις οποίες μπορείτε να δείτε σε μεγένθυση κάνοντας κλικ πάνω τους.
|
|
|
14 |
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες
συμμετείχαν σε σεμινάριο του ΚΠΕ Καστοριάς με θέμα τις Λίμνες και ειδικότερα τα
πουλιά.
Από το σεμινάριο αυτό είναι οι παρακάτω φωτογραφίες,τις οποίες μπορείτε να δείτε σε μεγένθυση κάνοντας κλικ πάνω τους.
|
|
|
15 |
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΦΥΤΟΛΟΓΙΟ με ενδημικά φυτά
της ΚΡΗΤΗΣ και της ΚΥΠΡΟΥ.
|
16 |
Τα Χριστούγεννα κατασκευάσαμε κάρτες
για μας και τους φίλους μας. Αλλά και ημερολόγια με κουτάλες.
|

|

|

|
|
17 |
Συμμετείχαμε στην παρουσίαση των προγραμμάτων
Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Νομού
Ηρακλείου με POWER
POINT και ανάρτηση POSTER στο
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου.
|

|

|

|
|
18 |
Δημοσιεύσαμε στον τοπικό τύπο το πρόγραμμα μας και
ενημερώσαμε την τοπική κοινωνία.
|
19 |

|