«ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ»

Το σχολείο μας  συμμετείχε στο Παρεμβατικό Anti-Bullying Πρόγραμμα «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» κατά το σχολικό έτος 2012-13. Το Πρόγραμμα οργάνωσε και συντόνισε ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Δ/θμιας Εκπ/σης Ν.Ηρακλείου σε συνεργασία με το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης       Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Βι και Γ3  μυήθηκαν  : α)  σε βιωματικές δραστηριότητες για την ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, την αναγνώριση – έκφραση - διαχείριση των συναισθημάτων, την αξία της διαφορετικότητας, την επίλυση των συγκρούσεων και τη διαχείριση του θυμού, την ανάπτυξη στοιχείων αλτρουϊσμού, ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης, β) στην εφαρμογή  της τεχνικής της διαμεσολάβησης, όπου με τη βοήθεια εκπαιδευμένων μαθητών - ειρηνοποιών, επιλύονται δίχως εντάσεις οι συγκρούσεις που ανακύπτουν στο σχολικό χώρο.

Επίσης, οι μαθητές μας μετείχαν στην Εκδήλωση της Παρουσίασης του Προγράμματος που έγινε στις 15/5/2013 στο Επιμελητήριο Ηρακλείου

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το θεατρικό δρώμενο « Η βία ξεθωριάζει τα χρώματα της ζωής » ,  από τους μαθητές  : Κορνηλάκη Αλεξάνδρα, Μαυραντωνάκη Μαρίνα,  Λουμπούνη Παναγιώτα, Κιουλπαλη Παύλο, Λιοπυράκη Καλλιόπη, Κρασανάκη Ελευθερια , Κλάδου Ιφιγένεια, Νικολοπούλου Αριάδνη, Κωνσταντινίδη Δήμητρα, Κορνελάκη Σοφία, Μαυρικάκη Στέρεο σε μουσική επένδυση Κιρκίνη Αντώνη.

Επιπρόσθετα, οι μαθήτριες του Β1 Ζάχαρη Λίνα και Γεωργουδή-Πιταροκοίλη Αγγελική, κατέθεσαν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο παρεμβατικό anti-bullying πρόγραμμα :

«

 

«Είμαι από το 13ο Γυμνάσιο και θα σας μιλήσω για το βιωματικό μέρος του προγράμματος και τι μας πρoσέφερε. Πρώτα πρώτα, θα ήθελα να σας αναφέρω ότι βρίσκομαι σε ένα αρκετά δύσκολο τμήμα όπου βρίσκονται και θύματα και θύτες. Θεωρώ λοιπόν πως το πιο ενδιαφέρον και αποτελεσματικό κομμάτι του προγράμματος ήταν το βιωματικό διότι δεν ήταν ένα συνηθισμένο, θεωρητικό και πολλές φορές βαρετό μάθημα.

 Πιο συγκεκριμένα , παίξαμε παιχνίδια στο πλαίσιο του προγράμματος.

Ένα από αυτά ήταν η δημιουργία μιας φανταστικής ιστορίας και η προσπάθειά μας να τη δραματοποιήσουμε. Μέσα απ’ αυτό το παιχνίδι μπήκαμε στην ψυχοσύνθεση του θύματος και του θύτη Έπειτα αναπαραστήσαμε τεχνητές εικόνες βίας όπου βγάλαμε τα συναισθήματα του θύτη και του θύματος. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε δύο ομάδες των θυμάτων και των θητών και δημιουργήσαμε έναν καυγά , φωνάζοντας τις σκέψεις και εκδηλώνοντας τα συναισθήματα μας ως θύματα ή ως θύτες. Η ομάδα των θυτών έδειξε ένα άτομο τυφλωμένο από θυμό, γεμάτο οργή και πάθος για να κάνει κακό στον άλλο. Παρατηρήσαμε πως μέσα από τις αδυναμίες του θύματος αντικαθρεπτίζονται και οι κρυμμένες αδυναμίες του θύτη και πως η συμπεριφορά του οφείλεται και στις καταστάσεις που έχει βιώσει εκτός σχολείου. Σημαντικό είναι να επισημανθεί ότι σχεδόν όλοι οι θύτες της τάξης μας συμπεριλήφθηκαν στην ομάδα των θυτών με τη δική τους επιλογή αλλά μας παραξένεψε το γεγονός ότι ήταν αμέτοχοι στην όλη διαδικασία. Παρόλα αυτά το αποτέλεσμα των συναισθημάτων των θυτών εκδηλώθηκε και νομίζω πως και οι πραγματικοί θήτες βελτίωσαν σταδιακά τη συμπεριφορά τους. Από την άλλη πλευρά , η ομάδα των θυμάτων έβγαλε ένα αδύναμο άτομο, με έλλειψη αυτοπεποίθησης ,γεμάτο αγανάκτηση και θυμό, ηττοπάθεια και ντροπή για την απαθή προσωπικότητά του . Τα θύματα της τάξης μας συμπεριλήφθηκαν και στις δύο ομάδες και έδειξαν έναν άλλο εαυτό πιο δυναμικό. Τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης τα οποία δεν είμαστε στην πραγματικότητα ούτε θύματα ούτε θύτες έχω την εντύπωση πως συμβάλαμε θετικά και ενεργά στο πρόγραμμα και βοηθήσαμε και τα άλλα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.

  Τέλος το πρόγραμμα αυτό μας ευαισθητοποίησε περισσότερο και μέσα από αυτό δεθήκαμε σαν τμήμα αποδεχόμενοι ο ένας τον άλλο με τη διαφορετικότητα του.»

 

Ακόμα ή Ζάχαρη Λίνα πλαισίωσε τη παρουσίαση με τα κείμενα που διάβασαν οι μαθητές με τις εμπειρίες τους από το Πρόγραμμα ,με  συνοδεία  Πιάνου.

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες:.

Αρxοντάκη Κατερίνα  -   Καμπιτάκη Αργυρώ.

 

Οι μαθήτριες του Β1 Ζάχαρη Λίνα και Γεωργουδή-Πιταροκοίλη Αγγελική, κατέθεσαν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο παρεμβατικό anti-bullying πρόγραμμα :
επιστροφή στην αρχική