Η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε έτους καθιερώνεται ως πανελλήνια
ημέρα σχολικού αθλητισμού και εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του
κοινωνικού σχολείου.
Η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού συνδέεται κάθε σχολικό έτος
με κεντρικό θεματικό άξονα ευρύτερου μαθησιακού πεδίου που
υλοποιείται μέσα από τον σχολικό αθλητισμό.
Για τη φετινή χρονιά ο θεματικός άξονας ήταν ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ .Βασική επιδίωξη των
σχολικών αγώνων είναι οι μαθητές να αποκομίζουν από την κάθε
διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας που ο
αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της προσπάθειας του συναγωνισμού
και της προσωπικής υπέρβασης.
Οι καθηγητές φυσικής αγωγής
σε συνεργασία με
συναδέλφους από το
σύλλογο διδασκόντων
προγραμμάτισαν
δραστηριότητες με στόχο
την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή
από τους μαθητές . Το
ενωτικό μήνυμα
της αποδοχής , της ισότητας
και της ομορφιάς της διαφορετικότητας
δόθηκε βιωματικά
μέσα από τη συμμετοχή τους σε διάφορες
δραστηριότητες .
Εισαγωγικά η μέρα ξεκίνησε μέσα στις τάξεις όπου
οι μαθητές για
μια διδακτική ώρα
παρακολούθησαν
video
με θέμα το
σεβασμό στη διαφορετικότητα
, η συνέχεια της
ημέρας εξελίχθηκε στον αύλειο
χώρο του σχολείου
όπου τα παιδιά
συγκεντρώθηκαν στους
χώρους όπου θα λάμβαναν χώρα οι δραστηριότητες στις
οποίες είχαν
δηλώσει συμμετοχή .
Στα πλαίσια του εορταστικού χαρακτήρα της
ημέρας και της
θεματικής ενότητας της φετινής
χρονιάς είχαμε
την ευκαιρία να συνεργαστούμε με το ειδικό γυμνάσιο
το οποίο εδρεύει στην περιοχή μας για τη διεξαγωγή ενός
φιλικού παιγνιδιού Βόλεϊ.
Τα παιδιά του σχολείου μας
είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με παιδιά από ένα άλλο
σχολείο τα οποία έχουν
ιδιαίτερες δεξιότητες
τα γνώρισαν και
έπαιξαν μαζί τους
.
Πέρα από τον ενωτικό
χαρακτήρα της ημέρας
τα μηνύματα τα οποία θέλουμε
να περάσουμε στα
παιδιά έχουν να κάνουν και με την καλλιέργεια
αθλητικής κουλτούρας
με το « ευ αγωνίζεσθαι »
σαν μέτρο όχι μόνο
του αθλητισμού
αλλά κα της
κοινωνίας,
με την ισοτιμία
και την
αντίληψη ότι
στόχος δεν είναι η νίκη με οποιοδήποτε μέσο
.